گرامیداشت روز استاد در پژوهشگاه رویان

مراسم گرامیداشت روز استاد، با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار شد.
دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی ضمن گرامیداشت روز معلم از تلاش های معلمین و اساتید تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به کتاب «روایت یک رویش» اظهار داشت: رئیس فقید پژوهشگاه رویان، زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، از شخصیت های تأثیرگذاری بوده که با نگاه روشنگرانه و خستگی ناپذیر، حتی پس از مرگ، همواره امید را در دلها روشنایی بخشیده است.
رئیس جهاددانشگاهی، در ادامه گفت: نگاه اخلاقی به کار و توجه ویژه به اخلاق اسلامی یکی دیگر از ویژگی های این معلم مهربان بوده است؛ ایشان با اشاره به ارتباط نزدیک و خوب دکتر کاظمی با همکاران، وی را یکی از الگوهای ارزشمند و علمی جهاددانشگاهی دانستند که به مانند نگینی در میان دوستان و نزدیکان می درخشیدند.
در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی در مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد که با موضوع «اثر» برگزار شد گفت: شاید در این جمع نیاز نباشد که خیلی به ارج و مقام‌ معلم اشاره کرد؛ چراکه هم‌ خود شما معلمان خوبی را تجربه کردید و هم‌حتماً آموزه‌های معلمان بلندقامت را به دست آورده‌اید که به جایگاه بلند علمی دست پیدا کردید.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در اولین آیات الهی که بر قلب پیامبر(ص) نازل کرد، معلمی خود را به عالم نشان داد، گفت: پیامبر(ص) به اصحاب فرمودند که خداوند متعال مرا معلم منصوب کرده‌اند. نهضت علمی که به واسطه علم‌دوستی اسلام در جهان ایجاد شد، ارزش متعالی بزرگی در میان‌ مسلمانان داشت. البته بزرگ معلم عالم نیز شخص پیامبر اکرم (ص) بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رستمی تصریح کرد: حضرت امیر المؤمنین(ع) می‌فرمایند که من بنده‌ای از بندگان محمد(ص) هستم و هیچ فردی نیز جز پیامبر اکرم (ص) نبود که علم را به حضرت علی (ع) آموخت؛ پیامبر (ص) به دنبال باز کردن بندهای جهالت و خرافه بسته شده بر دست و پای انسان‌ها بوده است. اسلام، دین مظلومی است و ما مسئولیت داریم تا این دین پاک و آراسته را به جوانان معرفی کنیم. پیامبر (ص) هیچ‌گاه اجازه نداد که خرافات وارد دین شود.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: زمانی که پسر حضرت رسول (ص) از دنیا رفت، خورشیدگرفتگی شد و برخی به سرعت به سراغ خرافه رفته و این‌گونه بیان کردند که خورشید به خاطر ناراحتی پیامبر (ص) گرفته است، اما پیامبر(ص) گوشزد کرد که این‌ مسئله به فوت فرزندشان مربوط نیست.
وی اظهار کرد: اگر جامعه قدر معلم را دانسته و معلم نیز قدر رسالت خود را بداند، جامعه گلستان خواهد شد. امروز در این مقطع که آحاد جامعه تحت تهاجم شدید فضاهای مختلف هستند، وجود معلم بسیار آرامبخش و پرورش‌دهنده جان‌ها است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رستمی تأکید کرد: امروز باید مثال‌هایی در جامعه ما برای آموزش و معرفی الگوها ایجاد شود که پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند در این مهم‌ تأثیر فراوان داشته باشد. مجموعه رویان امروز یک‌ شجره طیبه است و در کنار تمامی تلاش‌های بزرگان این‌مجموعه، خداوند متعال نیز به ایشان اخلاصی داده که کارها را به خوبی به پیش می‌برند.
پس از این مراسم، رئیس جهاددانشگاهی، با اهدای گل و هدیه از تلاش ها و زحمات اعضای هیأت علمی و اساتید پژوهشگاه رویان تشکر و قدردانی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup