تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان: جشنواره علمی

آیین تبادل تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با پژوهشگاه رویان در ۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، با توجه به اهمیت تربیت، پرورش و آموزش مناسب دانش آموزان که آینده سازان کشور و نسل تأثیر گذار در جریان حرکتی نظام جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و نیز اهتمام و توجه ویژه مقام معظم رهبری در جهت دهی صحیح فکری این عزیزان، آیین تبادل تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با پژوهشگاه رویان برگزار شد.
امضای این سند ارزشمند، موجب زمینه‌های همکاری مشترک و هم افزایی مابین وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در انجام فعالیتهای علمی- فرهنگی و در راستای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است که با هدف توانمندسازی هر چه بیشتر فکری و علمی جامعه دانش آموزی و معلمین، در قالب تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان منعقد گردید.

در این رویداد مهم که وزیر آموزش و پرورش دکتر یوسف نوری و معاونین ایشان و نیز رئیس پژوهشگاه رویان، دکتر عبدالحسین شاهوردی و هیئت همراه حضور داشتند، بر تحقق اهداف ذیل با اجرای دقیق تفاهم نامه تأکید شد:
1.       آشنایی دانش آموزان با توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی کشور و دانشمندان ایرانی معاصر
2.       تقویت هویت ملی و ارتقاء روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموز
3.       شناسایی، کشف و تربیت استعدادهای دانش آموزی در علوم زیستی و شناختی
4.       توانمندسازی و ترویج پژوهشگری و کنشگری معلمین در علوم زیستی و شناختی
5.       توسعه و عمومی‌سازی علوم زیستی و کمک به تحقق عدالت آموزشی و رشد دانش، شکل دادن نگرش و تقویت رفتار پژوهشی در میان دانش آموزان
همچنین با دستور وزیر محترم آموزش و پرورش، جشنواره علمی در حوزه علوم زیستی با عنوان «رویانا» هرساله با همکاری پژوهشگاه رویان و در سطح دانش آموزی برگزار خواهد شد. این رویداد علمی قرار است به صورت سالانه با هدف ایجاد محیط پر نشاط علمی و بالا بردن روحیه رقابت‌پذیری آگاهانه و علمی به صورت گروهی برگزار و منجر به معرفی مدارس و دانش آموزان خلاق و مبتکر در زمینه علوم زیستی در کشور شود.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۲۹

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup