دو نشست صمیمانه با حضور همکاران و دوستان زنده یاد کاظمی آشتیانی برگزار شد

در آستانه سالروز رحلت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، شخصیت برجسته علمی و بنیانگذار پژوهشگاه رویان، دو نشست صمیمانه با حضور دوستان و همکاران وی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، در آستانه هجدهمین سالروز رحلت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، دو نشست صمیمانه با حضور اساتید، دوستان و همکاران وی در دانشکده علوم توانبخشی و هنرستان فنی و حرفه‌ای پیام شهید در روزهای شنبه ۱۱ آذرماه و پنجشنبه ۲۳ آذرماه سال ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات پژوهشگاه رویان برگزار شد.
این دو نشست با هدف ایجاد فرصتی برای به اشتراک‌گذاری دیدگاه زنده یاد کاظمی به علم و عمل در مسیر اعتلای نام ایران و کسب تجارب و بیان خاطرات صمیمانه با دوستان و همکاران وی برنامه‌ریزی شده بود.
در ابتدای این دو نشست، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان، ضمن خوش آمدگویی به حضار و اساتید برجسته دانشکده علوم توانبخشی و هنرستان فنی و حرفه‌ای پیام شهید به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای اخیر پژوهشگاه رویان و برخی خاطرات و همکاری‌هایش با زنده یاد کاظمی اشاره کردند و در مورد دغدغه‌های کاظمی آشتیانی و توکل وی به خداوند متعال و پیگیری امور در تأسیس پژوهشگاه رویان، چگونگی موفقیت‌های شاخص و چشم‌انداز آینده پژوهشگاه پرداختند.
در این دو نشست دوستان، شاگردان و همکاران و اساتید کاظمی نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند که بخشی از آن‌ها به شرح ذیل تقدیم می‌شود:
دکتر کنزی، یکی از اساتید برجسته و مطرح دانشکده علوم توانبخشی در مورد کاظمی آشتیانی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که در این جلسه یادبود شرکت کرده ایم. آقای دکتر کاظمی یکی از شخصیت‌های ممتاز علمی، اجتماعی و جوانی بودند با ایمان و ایشان یکی از شخصیت‌های نشان دار نظام‌آفرینش بودند که برای میهنش از خودگذشتگی داشت و لذا اینگونه افراد در تاریخ علمی کشور برای همه زنده خواهند بود؛ کاظمی هرگز از جامعه دانشجویی و دانشگاه فاصله نگرفت و این یکی از نکات مهم شخصیتی دکتر سعید بود.
یکی دیگر از حضار، پروفسور احمد حسینی، عضو هیأت مدیره بیمارستان عرفان بود. ایشان درباره ویژگی دوست دیرینه خود گفت: رشد علم ناباروری و سلول‌های بنیادی در جامعه ایران مدیون مدیریت علمی و کاربردی سعید است و سعید کاظمی معجزه‌ای بود که ما آن را به چشم دیدیم؛ شخصیتی پیگیر که موجبات کاربردی شدن بخش مهمی از علم نوین را در کشور مهیا ساخت.
سپس دیگر دوستان و یاران زنده یاد کاظمی همچون پروفسور احمد حسینی، دبیر نشریه بین المللی یاخته، پروفسور مجتبی رضازاده ولوجردی، مهندس علی تهرانی، دکتر علیرضا محمد شیرازی، دکتر شیراوند، مهندس امید شیرازی، مهندس چابک رو، دکتر محمد اکبری، مهندس حمزه عبدی، مهندس محمدعلی جوانشیر، دکتر مهدی اکبری، مهندس ابوالفضل عباسی، مهندس سید فخرالدین عالمشاه، دکتر محمد کمالی به بیان نگرش‌های خاصی که ایشان به فرهنگ، علم و جامعه داشت پرداختند و کاظمی را شخصیتی فعال، متفکر و مبتکر با چشم باز و بصیرت بالا به مسائل کشور و دنیا معرفی کردند که علاوه بر شخصیت علمی شایسته و پرتوان، فردی با اخلاق، مذهبی، کمال‌جو بود که هیچگاه از تعامل با جامعه دانشجویی و دانشگاه فاصله نگرفت.
در دیدار با شاگردان زنده یاد کاظمی آشتیانی از هنرستان فنی و حرفه‌ای پیام شهید به ویژگی قرآنی این شخصیت بی‌نظیر نیز اشاره فراوان شد؛ شاگردان کاظمی که برخی از ایشان مانند دکتر حسین تفرشی، دکتر علی خبّاز، مهندس حسن هاشمی، مهندس محمدرضا انوری، مهندس مجید توفیقی نیا، مهندس محمد علی ناظریان، مهندس عبدالله خدایی، مهندس رضا کبیر بیاتی به درجات تحصیلی عالی رسیده بودند زندگی اجتماعی، علمی و فرهنگی خود را مدیون تلاش‌های معلم خود می‌دانستند.
همچنین پس از این سخنرانی‌ها، دوستان و همکاران زنده یاد دکتر سعید کاظمی (سعید ایران) به بیان خاطرات و تجارب شخصی خود با ایشان پرداختند. این نشست با گفتگو و تبادل نظر مفصل ادامه یافت و انتظار می‌رود که این گردهمایی‌ها به تعزیز ارتباطات و تبادل ایده‌های مفید در میان حاضران منجر شود.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup