بازدید معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مراقبت از کودکان کشور زیمبابوه از پژوهشگاه رویان

معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مراقبت از کودکان کشور زیمبابوه از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، دکتر کنستانتینو چیوانگا، معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مراقبت از کودکان کشور زیمبابوه ظهر دوشنبه هشتم اسفندماه به همراه هیأتی عالی رتبه از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان با اشاره به آخرین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در حوزه های مختلف و علوم نوین پزشکی، از جمله سلول درمانی و زیست فناوری، گفت: در بخش آموزش، پژوهشگاه رویان آمادگی کامل دارد تا میزبان دانشجویان دوره دکتری کشور زیمبابوه در رشته های مهندسی بافت و پزشکی تولید مثل باشد؛ ایشان با اشاره به همکاری های عمیق دو کشور ادامه داد: در بخش پژوهش و خدمات تخصصی به ویژه حوزه سلول های بنیادی و درمان ناباروری نیز علاقمندیم تا مشارکت خود را با گروه های علمی کشور زیمبابوه گسترش دهیم.
پس از معرفی پژوهشگاه رویان، معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مراقبت از کودکان زیمبابوه ضمن ابراز خرسندی از این بازدید گفت: توضیحات شفاف و کامل شما نشانی از عمق فعالیت های علمی – تحقیقاتی پژوهشگاه رویان است و دانش پژوهشگران پژوهشگاه رویان، دانشی انسانی است که هدفش کمک به بشریت است و خداوند به آنهایی که به یکدیگر کمک می کنند کمک خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت و مراقبت از کودکان زیمبابوه ادامه داد: تأسیس و حرکت پژوهشگاه رویان موفّقیتی بزرگ و افتخاری بی نظیر برای کشور ایران است و پژوهشگاه رویان توسعه و پیشرفت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورده است.
دکتر کنستانتینو چیوانگا در ادامه گفت: در کشور زیمبابوه کلینیک های درمان ناباروری وجود دارد ولی آنچه داریم هنوز در مراحل مقدماتی است و قصد داریم تا با کمک پژوهشگاه رویان برای توسعه این علم در کشور اقدام کنیم. مؤسسه تحقیقات و توسعه زیمبابوه به طور قطع از امکانات شما برای توسعه علوم پزشکی بهره خواهد برد و با توجه به شفافیت موضوع علاقمندی خود را برای توسعه دوجانبه روابط اعلام می کنیم.
در پایان این نشست، دکتر کنستانتینو چیوانگا و هیأت عالی رتبه همراه با حضور در آزمایشگاه های پژوهشکده سلول های بنیادی و زیست فناوری و همچنین شرکت بن یاخته های رویان ( بانک خون بندناف رویان) از جدیدترین دستاوردهای این دو مرکز تحقیقاتی از نزدیک و به صورت میدانی بازدید کردند و در جریان پیشرفت های علمی – تحقیقاتی پژوهشگاه رویان قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۹

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup