اعطای جایزه ملی بنیاد البرز به استاد پژوهشگاه رویان

دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، استاد پژوهشگاه رویان، موفق به کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، در شصت و یکمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، که عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، دکتر محمد حسین نصر اصفهانی، استاد و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، به عنوان یکی از ۶ دانشمند برگزیده انتخاب و موفق به دریافت جایزه ملی بنیاد البرز شد.
این مراسم که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از فرهیختگان و چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی برگزار شد با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و همچنین تجلیل و تکریم از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر و با استعداد ایرانی برگزار شد.
«جایزه البرز» که موسوم به نوبل ایرانی است، با پیشینه‌ای شصت‌ساله به همت مردی خیر اندیش و نیک سیرت، زنده یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده است که در قالب همایشی ملی و با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری محقق شده است.
در این مراسم در بخش تقدیر از دانشمندان، ۶ دانشمند برنده جایزه البرز ۱۴۰۲ شدند که در این میان پروفسور محمد حسین نصر اصفهانی، عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان موفق به دریافت تندیس شصت و یکمین دوره این جایزه ملی شد و در میان نخبگان علمی، فرهنگی و پژوهشی کشور قرار گرفت.
نگارش بیش از 450 عنوان مقاله علمی-پژوهشی منتشر شده در نشریات معتبر بین المللی، ثبت رسمی اختراعات، ثبت و اجرای طرح‌های پژوهشی مصوب، تألیف و ترجمه کتاب‌های علمی-پژوهشی ملی و بین المللی، مسئول پروژه نخستین گوسفند شبیه‌سازی شده در خاورمیانه، برگزیده جشنواره بین المللی رویان، دبیر علمی نشریه بین المللی باروری و ناباروری رویان، عضو هیأت تحریریه فصلنامه‌های علمی ملی و بین المللی، فقط بخشی از افتخارات محمد حسین نصر اصفهانی در طی سال‌های اخیر بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۶

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup