آیین رونمایی از کتاب های برگزیده گروه تصویربرداری تولید مثل پژوهشگاه رویان برگزار شد

آیین رونمایی کتاب‌های برگزیده گروه تصویربرداری تولید مثل پژوهشگاه رویان، با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، آیین رونمایی کتاب‌های برگزیده گروه تصویربرداری تولید مثل پژوهشگاه رویان، با هدف ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و معرفی آثار علمی برجسته در حوزه‌ی باروری و ناباروری، ناهنجاری‌های مادرزادی رحم و هیستروسکوپی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ با حضور نماینده انجمن علمی مامایی ایران و مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از پرستاران، اساتید و متخصصین درمان نازایی در محل سالن جلسات پژوهشگاه رویان برگزار شد.
در ابتدای مراسم، دکتر فیروزه احمدی، مدیر گروه تصویربرداری پژوهشگاه رویان ضمن خیر مقدم به حضار، به معرفی و تشریح فعالیت‌های گروه نگارنده کتب علمی حوزه تصویربرداری تولید مثل و روند انتشار کتاب‌ها پرداخت. سپس مریم جوام، پژوهشگر پژوهشگاه رویان و نویسنده ۵ عنوان از کتب مذکور، به طور مختصر به عناوین، مشخصات و محتویات علمی کتاب‌ها اشاره کردند.
در این مراسم که معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان نیز حضور داشت گفت: نگارش کتاب و مقاله علمی و نشر علم، زکات علم است و از حضرت علی (ع) نقل شده است که نوشته (و نامه) انسان، نشانِ خِرد او و دلیل فضل اوست؛ لذا باید علم را جاودانه و در همین راستا برای انتقال دانش به دیگران تلاش کرد.
دکتر احمد وثوق ادامه داد: من به عنوان عضو گروه تصویر برداری به شما جوانان فعال در حوزه نشر و نگارش کتب علمی افتخار می‌کنم اما لازم است تا توجه ویژه‌ای به نقاط ضعف این فعالیت ها، از جمله توزیع و فروش کتاب‌های علمی جدید شود تا توفیقات بیشتری در فعالیت‌های علمی کسب کنیم.
در ادامه این مراسم، محمد مهدی ادیبی، مدیر انتشارات مرد نو، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رونمایی از کتاب‌های تصویر برداری و گرامیداشت نام زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی گفت: جایگاه پژوهشگاه رویان بسیار ارزشمند است و ما در انتشارات مرد نو سعی کردیم تا برای این مجموعه معظم و علمی – فرهنگی مؤثر واقع شویم؛ آنچه انتشارات مرد نو را مشتاق همکاری با پژوهشگاه رویان کرده است، همین اثرات بی‌بدیل و بزرگی است که متخصصین این مرکز درمانی – پژوهشی برای جامعه و عموم مردم دارند.
مدیر انتشارات مرد نو ادامه داد: برند پژوهشگاه رویان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با همفکری و هم افزایی در حوزه انتشارات علمی و موضوع نشر همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.
دکتر پروانه افشاریان، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان نیز ضمن قدردانی از گروه تصویر برداری اظهار داشت: هر چند بخش بزرگی از فعالیت‌های درمانی پژوهشگاه رویان بر دوش گروه تصویربرداری است اما همکاران این گروه همچنان با سرعت ویژه‌ای به فعالیت‌های پژوهشی و نشر مطالب علمی می‌پردازند که دست مریزاد دارد؛ ایشان ادامه داد، اینکه گروه علمی به نشر کتاب به زبان‌های متعدد از جمله انگلیسی، عربی و فارسی اقدام می‌کند نشان از خلاقیت و توجه به جامعه متخصصین در سطح بین الملل است.
عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان نیز با تأیید بیانات همکاران و خوش آمدگویی به حضار گفت: آیین معرفی کتاب و رونمایی از کتب علمی جدید و اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌های علمی نوآورانه نه فقط در سطوح تخصصی بلکه در سطح جامعه و برای آشنایی عموم مردم با فعالیت‌های پژوهشی – درمانی نوین اهمیت فراوانی دارد و این یکی از نقاط قوت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی است که خیرات و برکات زیادی برای یکایک همکاران و مجموعه فوق تخصصی رویان داشته است.
رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه گفت: سیاست ما آن است که کتاب‌هایی را چاپ و منتشر کنیم که دیگران منتشر نمی‌کنند؛ تولید کتاب‌های فوق تخصصی که حتی گاهی کم فروش هم هستند می‌تواند خیرات و برکات به مراتب بیشتری برای ما داشته باشد و ما از پیشنهادات ناشران ملی کشور برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود استقبال می‌کنیم.
در پایان این مراسم، دکتر عبدالحسین شاهوردی با اهدای لوح یادبود پژوهشگاه رویان، از تلاش‌ها و همکاری صمیمانه مدیر انتشارات مرد نو تشکر و قدردانی کرد.
کتاب‌های گروه تصویر برداری تولید مثل:
  • تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی رحم
  • هیستروسالپینگوگرافی: تکنیک و تفسیر به زبان ساده
  • فنون مختلف تصویر برداری زنان
  • سونوگرافی پایش باروری و غربالگری جنین
  • اورژانس‌های سه ماهه اول بارداری
  • آشنایی با روش‌های تصویربرداری و بیماری‌های پستان
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۴

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup