کسب جایزه جشنواره دانشجویی طب تولید مثـل توسط دانشجویان پژوهشگاه رویان

جایزه جشنواره دانشجویی طب تولید مثل به فرناز تاج بخش، سمانه آقاجان پور و مریم مؤمنی از دانشجویان مشترک پژوهشگاه رویان، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، در دهمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و پنجمین کنگره ژنتیک که از بیست و نهم لغایت سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان برگزار شد، فرناز تاج بخش، سمانه آقاجان پور و مریم مؤمنی از دانشجویان مشترک پژوهشگاه رویان، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به کسب جایزه جشنواره دانشجویی طب تولید مثل شدند.
از میان شرکت کنندگان در این دوره از کنگره، ۱۴ نفر در بخش تولید مثل و ۳ نفر در بخش ژنتیک به عنوان دانشجویانی با طرح‌های دانشجویی برگزیده انتخاب شدند.
فرناز تاج بخش دانشجوی دکترای زیست‌شناسی جانوری تکوینی پژوهشگاه رویان و دانشگاه علم و فرهنگ با موضوع هیدروژل ژله وارتون: راهکاری جدید برای ساخت تخمدان مصنوعی انسان، نفر اول این دوره از جشنواره در گروه پزشکی بازساختی شد. همچنین سمانه آقاجان پور دانشجوی دکترای بیولوژی تولید مثل و از همکاران پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم پزشکی ایران با موضوع ارزیابی مولکولی تأثیر خراش در نمونه اندومتر بیماران دچار شکست مکرر لانه گزینی در مقایسه با گروه بدون خراش، نفر اول این دوره از جشنواره در گروه زنان شد.
گفتنی است
در این جشنواره، جایزه بهترین ارائه دهنده پوستر به مریم مؤمنی از همکاران پژوهشگاه رویان و دانشجوی دکترای بیولوژی تولیدمثل دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص یافت. مریم مؤمنی با موضوع ساخت داربست سه بعدی از ماتریکس خارج سلولی بیضه/ژلاتین با استفاده از روش فوم گازی جهت بررسی فرایند اسپرماتوژنز در این جشنواره شرکت کرد.

پزشکی بازساختی یا پزشکی ترمیمی، شاخه‌ای از علم نوین پزشکی است که هدف آن ترمیم و احیا بافت یا اندام آسیب دیده یا از دست رفته می‌باشد که با توجه به نوع رویکرد و روش درمانی به انواع گوناگونی مانند سلول درمانی تقسیم‌بندی می‌شود.
پژوهشگاه رویان هم اکنون یکی از پیشتازان عرصه پزشکی بازساختی و پزشکی آینده در منطقه خاورمیانه است.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۳۱

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup