کتاب «آبگینه به مهمانی می رود» برای کودکان منتشر شد

کتاب «آبگینه به مهمانی می رود» با موضوع موفقیت ها و فعالیت های پژوهشگاه رویان برای کودکان منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، هم‌زمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌ معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت و روز ملی جمعیت، از جدیدترین اثر هاجر صفائیه، نویسنده اصفهانی، با عنوان «آبگینه به مهمانی می رود» با موضوع موفقیت ها و فعالیت های پژوهشگاه رویان در قالب داستان های کودکانه رونمایی شد.
این کتاب کودک، که علمی نیست، در قالب داستان به ترسیم تاریخ شفاهی پیشرفت و آنچه مربوط به چهره های علمی و شرکت های دانش بنیان است می پردازد که بخشی کوچک از مسیر زندگی عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، پروفسور محمد حسین نصر اصفهانی را ثبت و ضبط کرده است.
در کتاب «آبگینه به مهمانی می رود» به فرهنگ بومی منطقه اصفهان نیز توجه زیادی شده و ظرفیت‌های خاصی که در مباحث تربیتی و فرهنگی ضرورت دارد مورد توجه قرار گرفته است.
نویسنده اصفهانی با اشاره به انتقادات رهبر معظم انقلاب (که سایه ایشان مستدام باد) در خصوص نبود کتاب های کودک و ترجمه ای بودن آنها تصریح کرد: در این راستا کتاب کودکی طراحی کردیم که بر اساس آنچه در پژوهشکده رویان اصفهان اتفاق افتاده است، داستان‌هایی را شرح می‌دهد؛ هر کدام از داستان‌ها با محوریت یک دختر روستایی است. در ابتدا یک مشکل برای آن‌ها ایجاد می‌شود که در ادامه رویان اصفهان آن مشکل را حل می‌کند.
پروفسور محمد حسین نصر اصفهانی، دکترای جنین شناسی بالینی و مسئول پروژه شبیه سازی گوسفند برای نخستین بار در خاورمیانه است که مقالات علمی متعددی در حوزه سلامت و درمان ناباروری، سلول های بنیادی و ژنتیک دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup