بازدید مدیران مدارس آموزش و پرورش از پژوهشگاه رویان

رئیس آموزش و پرورش منطقه پانزده به همراه تعدادی از مدیران مدارس از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، دکتر مطلب غفاری، رئیس آموزش و پرورش منطقه پانزده تهران به همراه تعدادی از مدیران مدارس صبح روز دوشنبه بیست و نهم خردادماه از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، دکتر روح الله فتحی، معاون آموزش پژوهشگاه رویان، ضمن خوش آمدگویی به رئیس آموزش و پرورش منطقه پانزده تهران و هیأت همراه، به معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های پژوهشگاه رویان پرداخت.
پس از آن، دکتر سحر کیانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان و رئیس «مرکز سلول‌های بنیادی برای همه» با اشاره به بستر ایجاد شده برای ترسیم بهتر آینده فناوری کشور به دست دانشمندان جوان، به معرفی فعالیت‌های این مرکز دانش آموزی پرداخت و گفت: مرکز سلول‌های بنیادی برای همه بستر مناسبی برای کاشتن نهال علم سلول‌های بنیادی در کالبد دانش آموزان است تا بخشی از مسیر آینده کشور برای کسب دانش در حوزه زیست پزشکی هموار شود.
دکتر کیانی با اشاره به پژوهش‌های موفق انجام شده در پژوهشگاه رویان، آشنایی دانش آموزان را با علوم زیستی و مبانی سلول‌های بنیادی و مباحث پایه مولکولی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی ضروری خواند و در ادامه گفت: ارائه خدمات مرکز سلول‌های بنیادی برای همه تنها منوط به حضور دانش آموزان و معلمین در پژوهشگاه رویان نیست و بنا به درخواست مدارس، اساتید و اعضای هیأت علمی رویان در محل مورد نظر حضور خواهند یافت و دوره‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. دکتر کیانی ضمن قدردانی از توجه مدیران مدارس به فعالیت‌های پژوهشگاه رویان، به معرفی برخی از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های علمی ویژه دانش آموزان شامل کار با حیوانات آزمایشگاهی، مهندسی بافت و دوره جامع بیولوژی کمپل پرداخت و بسته‌های آموزشی مذکور را که شامل کارگاه آموزشی علوم اعصاب، کارگاه آموزشی فیزیولوژی قلب و عروق، کارگاه آموزشی آشنایی با زبرافیش، کارگاه آموزشی تکوین جوجه، کارگاه آموزشی کرایوبیولوژی و دوره‌های سلامت باروری و بهداشت بلوغ است به عنوان برنامه‌ای بلند مدت برای تحقق آرمان‌های کشور خواند.
در ادامه این نشست، رئیس آموزش و پرورش منطقه پانزده تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مؤسس پژوهشگاه رویان، دانشمند فقید، دکتر سعید کاظمی آشتیانی، هدف از این بازدید را امیدآفرینی و خودباوری در میان معلمین، مدیران مدارس و دانش آموزان عنوان کرد و پژوهشگاه رویان را افتخار ملی و الگوی پژوهش و فناوری کشور دانست.
در ادامه، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان، ضمن خوش آمدگویی به رئیس آموزش و پرورش منطقه پانزده تهران و هیأت همراه با اشاره به توانایی آموزش و پرورش در پیشگیری از برخی بیماری‌ها گفت: تعامل با وزارت آموزش و پرورش در دستور کار پژوهشگاه رویان است و شروع گسترده بازدیدهای دانش آموزی و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های علمی – آموزشی برای نوجوانان می‌تواند مسیری برای آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها و همچنین تحکیم سلامت جامعه در آتیه باشد و حتی بار هزینه‌های کشور را کاهش دهد. دکتر شاهوردی در ادامه گفت: پژوهشگاه رویان به عنوان زاییدۀ یک نهاد انقلابی، آماده همکاری همه جانبه با آموزش و پرورش است تا به عنوان یک رسالت اجتماعی نسبت به آگاهی‌رسانی و آشنایی دانش آموزان دختر و پسر با مواردی که می‌توانند منجر به ناباروری شود مثل نارسایی زودرس تخمدان و یا واریکوسل – اقدام کند.
در پایان این نشست، مدیران مدارس آموزش و پرورش منطقه پانزده شهر تهران از جدیدترین دستاوردهای شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان که بزرگترین بانک خون بند ناف در خاورمیانه است و همچنین مرکز سلول‌های بنیادی برای همه و مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
پژوهشگاه رویان، روزهای یکشنبه هر هفته، میزبان بازدیدکنندگان مراکز و نهادهای علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت معاونت آموزشی به نشانی https://royan-edu.ir مراجعه کنید.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۳۰

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup