رییس جهاددانشگاهی: پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی تبلور ایمان و خودباوری است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در آستانه ۲۵ تیرماه، سالروز بازدید تاریخی و به‌یادماندنی رهبر انقلاب از پژوهشگاه رویان این نهاد در پاسخ به این سوال که چرا پژوهشگاه رویان در نزد رهبر انقلاب گرامی است، گفت: بر اساس فرمایش ایشان موفقیت این پژوهشگاه با نقش‌آفرینی ویژه مرحوم کاظمی آشتیانی ترکیبی از علم، ایمان و تلاش بوده که دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر توسعه کشور و خودباوری به بار آورده است.
وی به مناسبت سیزدهمین سالگرد حضور رهبر انقلاب در پژوهشگاه رویان بیان کرد: همه ما باید سخنان ایشان را در آن بازدید بسیار ارزشمند بازخوانی کرده و سرلوحه رفتار و حرکت‌های علمی و پژوهشی خود قرار دهیم.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در فرمایشات ایشان صیانت از حرکت جهاددانشگاهی بر اساس تقوا بوده است که بایستی از این سرمایه ارزشمند حفاظت کنیم و نسبت به تقویت آن بکوشیم.
دکتر مسلمی نائینی تلاش هدفمند را نیز ازجمله نکات مهم دیگر سخنان مقام معظم رهبری ارزیابی کرده و افزود: دشمن خواهان توسعه و پیشرفت کشور نیست و دوست ندارد که ما صاحب دانش و فناوری‌های مهم شویم، بنابراین در مسیر پیشرفت ما با تحریم‌ها و ایجاد دیگر موانع دائم سنگ‌اندازی می‌کند. ازاین‌رو بدیهی است که از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود که با حرکت هدفمند و جهادی در مرزهای دانش نقشه دشمن را خنثی کند.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: همان‌گونه که گفته شد «العلم سلطان»، علم سلطان است و قدرت می‌آورد و کشوری می‌تواند خود را از زیر سلطه نجات دهد که ازنظر علمی پیشرفت کند و خود را در سطوح بالای علمی قرار دهد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در پژوهشگاه رویان ضمن ارج نهادن به تلاش مرحوم کاظمی آشتیانی و دیگر همکاران ایشان گویای اهمیت علم و دانش در پیشرفت کشور است. رویان به فرموده رهبر انقلاب استعداد زیادی برای کار کردن و پیش رفتن دارد که امیدواریم همچنان بتوانیم باروحیه جهادی و دستیابی به پیشرفت‌های جدید دل رهبر انقلاب و مردم عزیز را شاد کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۴

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup