رویان برای ایران جوان برگزار شد

هم‌زمان با ۲۵ تیرماه، سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب از پژوهشگاه رویان، مراسمی تحت عنوان «رویان برای ایران جوان» و با شعار «ایستاده‌ایم پای خانواده»، با تمرکز بر موضوع «جوانی جمعیت و فرزند آوری» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، هم‌زمان با ۲۵ تیرماه، سالروز بازدید رهبر معظم انقلاب از پژوهشگاه رویان، مراسمی با عنوان «رویان برای ایران جوان» و با شعار «ایستاده‌ایم پای خانواده»، با تمرکز بر موضوع «جوانی جمعیت و فرزند آوری» با حضور عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پژوهشگاه رویان برگزار شد.
این مراسم که پیرو رسالت فرهنگی و علمی پژوهشگاه رویان برنامه ریزی شده بود، با حضور جمعی از صاحب نظران، دست اندرکاران و مسئولین حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری در روز یکشنبه ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن همایش‌های پژوهشگاه برگزار شد.
عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: ۲۵ تیرماه سال ۱۳۸۶ به‌واسطه حضور مقام معظم رهبری در پژوهشگاه رویان یکی از روزهای به‌یادماندنی و پر از خیر و برکت در پژوهشگاه بود و کلام ایشان در مورد جهادگران سرمایه بزرگ معنوی برای ما بوده و خواهد بود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به مجموعه جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان اعتماد داشته‌اند، افزود: همکاران بنده به منظور استمرار این اعتماد در تلاش هستند با رویکرد علمی و جهادی پرچم‌دار علوم نوین در جامعه باشند و امیدوارم پاسخگوی این اعتماد باشیم.
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه پاسخگویی به این اعتماد با پرداختن به اموری همانند جوانی و… صورت می‌گیرد، مطرح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، جوانی جمعیت و خانواده است که در این زمینه می‌کوشیم تا بتوانیم به‌خوبی پاسخگوی این دغدغه باشیم. امیدواریم بتوانیم با همکاری هم حرکتی مؤثر و تأثیرگذار در این زمینه را آغاز کنیم.
عضو هیأت امنای جهاد دانشگاهی تصریح کرد: پژوهشگاه رویان با سه دهه فعالیت در حوزه جمعیت گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته است. پرداختن به حوزه درمان ناباروری و نازایی خود یک کار فرهنگی است؛ امروز در کشور بیش از ۸۰ مرکز ناباروری ایجادشده است. مجموعه جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در توسعه این علم در کشور داشته و تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد، مؤید این موضوع است.
رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه امروز در معاونت درمان پژوهشگاه رویان کارگروه جوانی جمعیت شکل‌گرفته است، گفت: امیدواریم با همکاری گروه‌های تخصصی، بازوی مؤثری برای مدیران ارشد و تصمیم‌گیرندگان در این حوزه باشیم. همچنین، امیدواریم در پایان این نشست بتوانیم جمع‌بندی خوبی داشته باشیم تا نتایج این نشست سرآغازی برای برنامه‌های کارگروه جوانی جمعیت و مجموعه جهاد دانشگاهی باشد.
پس از سخنرانی مدعوین صاحب نظر، پنل گفتگوی علمی – تخصصی به ریاست دکتر علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی برگزار شد؛ اعضای این پنل شامل دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی، دکتر احمد وثوق معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان و دکتر مهناز اشرفی استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup