بازدید نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان

نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران، سه شنبه سوم تیرماه به همراه هیأت همراه از پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، رئیس پژوهشگاه رویان ضمن خوش آمدگویی و عرض تسلیت سرور و سالار شهیدان، تعامل پژوهشگاه رویان را با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم ارتباطات مجلس و رویان همچنان حفظ شود تا دغدغه های موجود ما که همان دغدغه های مردم شریف ایران است، مرتفع شود و بتوانیم از طریق تعاملات بیشتر با اساتیدی که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند موجبات هم افزایی در انجام فرایندهای علمی را فراهم کنیم و راهگشای مصوبات نمایندگان باشیم.
دکتر عبدالحسین شاهوردی در ادامه گفت: نگاه و رویکرد مجموعه رویان کمک به بهبود وضعیت سلامت جامعه است و خوشحالیم که به عنوان بازوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه درمان بیماری هایی همچون ناباروری و پزشکی ترمیمی در تلاش هستیم.
در ادامه این بازدید، دکتر افشاریان، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان به معرفی برخی دستاوردها، ظرفیت ها، محصولات و فعالیت های جدید پژوهشی، آموزشی و درمانی پرداخت.
در ادامه، دکتر الهیان ضمن تشکر از گزارش ارائه شده و گرامیداشت نام زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، با اشاره به سفر سال گذشته خود به کشور ونزوئلا گفت: آبان سال گذشته که با وزیر علوم کشور ونزوئلا دیدار داشتم، وزیر آن کشور در اتاقش مجله ای علمی از انتشارات پژوهشگاه رویان را به من نشان داد و گفت که این مجله در قلب من جای دارد و آرزو دارم تا زودتر بازنشسته شوم تا به عنوان پژوهشگر در پژوهشگاه رویان فعالیت کنم؛ لذا رویان به عنوان نامی بین المللی، نمادی از علم و دانش و افتخار جمهوری اسلامی ایران است. نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی مطالعات و مقالات علمی پژوهشگاه رویان را علم نافع بر شمرد و گفت: خوشحالیم که همه تحقیقات رویانی در مسیر تبدیل به درمان حرکت می کنند و ما امروز اینجا هستیم تا برای بهبود وضعیت و جوانی جمعیت و هموار کردن امور مربوط به مجموعه رویان همراهی خود را اعلام کنیم.
پس از ایشان، دکتر صابر جباری فاروجی، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی تنها یک نام نیست، بلکه باور ما است گفت: مجموعه جهاددانشگاهی را باور داریم و ما از کمک به مجموعه خوش نام رویان دریغ نمی ورزیم و امیدواریم با اصلاح برخی دستورالعمل ها در وزارتخانه بتوانیم محدودیت های مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات در حوزه ناباروری را کاهش دهیم.

در پایان این نشست، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه ایشان از آخرین فناوری های توسعه یافته توسط پژوهشگران پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup