انتخاب عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان به عنوان جهادگر نمونه کشوری

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، جهادگران نمونه کشوری در مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی معرفی و تقدیر شدند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه این نهاد با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی و مسؤلان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی روز دوشنبه ۱۶ مردادماه در محل سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار شد.
در این مراسم دکتر دهقانی فیروزآبادی ضمن گرامیداشت یاد شهدای جهاددانشگاهی، بیان کرد: بنده پنج ماه بیشتر در جهاد دانشگاهی توفیق حضور نداشتم، اما تمام افراد در جهاد دانشگاهی شهادت می‌دهند که همیشه از این نهاد مقدس انقلاب اسلامی به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی یاد کرده ام.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این باور دارم که جهاددانشگاهی می‌تواند در تمام دوره‌ها یک الگوی پیشرو پیشرفت برای کشور باشد. این سازمان مملو از دانشمندان، فناوران و استادان بی‌ادعا، پرکار، با تجربه و باسواد، امید و انگیزه برای اقدامات بزرگ است.

در ادامه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر جهاد دانشگاهی نبود، بسیاری از مشکلات کشور باقی مانده بود، گفت: بحمدالله در این ۴۳ سال پرونده درخشان این نهاد عَلَم افتخاری است که می‌توانیم در جهت تحقق اهداف بلند از آن بهره ببریم و به عنوان یک نقشه راه در مسیر توسعه و پیشرفت به آن نگاه کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی نیز با اشاره به اینکه در حوزه بین‌المللی کارهای خوبی انجام‌شده است و در پی آن هستیم تا این حوزه را فعال‌تر کنیم گفت: نقش انتقال دانش فنی و بومی‌سازی فناوری‌ها در جهاددانشگاهی به جدیت دنبال می‌شود و با کمک دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف خود که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین‌شده، می‌توانیم در حوزه انتقال دانش فنی مؤثر باشیم.
در این مراسم، از دکتر فرشته کرمعلی، عضو هیأت علمی پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در حوزه پژوهش و فناوری به عنوان یکی از ۳۰ جهادگر نمونه کشوری تقدیر شد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup