یک مقام دانشگاهی هند: پژوهشکده رویان اصفهان جزو بهترین‌ها در جهان است

تعدادی از مهمانان خارجی حاضر در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) روز شنبه هشتم مهرماه سال جاری از پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان بازدید کردند و با فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز علمی از جمله شبیه‌سازی حیوانات از نزدیک آشنا شدند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان اصفهان در حاشیه بازدید میهمانان خارجی پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) به خبرنگاران گفت: یکی از مباحث مورد توجه در این دیدار، تولید داروهای گیاهی بود که دانشمندان کشورهای دیگر از جمله هند نیز در این زمینه پژوهش‌های زیادی در دست اقدام دارند.
محمدحسین نصر اصفهانی افزود: در پژوهشکده رویان اصفهان نیز در این زمینه فعالیت‌هایی مانند تولید داروی "آلفا لیپوئیک اسید" برای درمان نازایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص)اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، برقراری ارتباط بین دانشمندان جهان اسلام است زیرا اگر این ارتباطات و همکاری‌ها توسعه یابد، می‌تواند سازنده باشد و با توجه به اینکه هر ۲ طرف مسلمان هستیم، همدلی ها در این مسیر بیشتر خواهد بود.
یکی از میهمانان، فرهان جالیس احمد (Farhan Jalees Ahmad )، رئیس دانشکده آموزش و تحقیقات دارویی دانشگاه "همدرد" هند بود که پس از این بازدید گفت: پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان، در سطح جهانی و جزو بهترین‌هاست و فناوری‌هایی که در آن بکار می‌رود، در دنیا حرف اول را می‌زند.
وی افزود: ساختار، فناوری‌ها و آزمایشگاه‌ها در این مجموعه پژوهشی به خوبی طراحی شده است و جزو مؤسسه‌های رده بالای جهانی محسوب می شود. وی با اعجاب‌انگیز توصیف کردن دستاوردها و فعالیت‌های این پژوهشکده تصریح کرد: در این مجموعه با توجه به ظرفیت‌های آن، جای کار بیشتری نیز وجود دارد.
رئیس دانشکده آموزش و تحقیقات دارویی دانشگاه همدرد(Jamia Hamdard University)  هند همچنین با اشاره به برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) در اصفهان اظهار داشت: این رویداد بستر مناسب و خوبی برای همه انسان‌ها بویژه مسلمانان است تا در کنار هم قرار بگیرند و با هم ارتباط داشته باشند.
هارون خان (Haroon Khan) یک استاد رشته داروسازی دانشگاه عبدالولی خان پاکستان نیز در این دیدار گفت: پژوهشکده رویان اصفهان با وجود فضای محدود و کوچکی که دارد، بسیار کارآمد و توانا است و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، در سطح جهانی است.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup