رئیس مجلس محصول سلولی شرکت دانش بنیان سل تک فارمد را به حاکم امارات هدیه داد

 رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس دولت امارات متحده عربی، دو نوع داروی ایرانی به عنوان نماد پیشرفت کشورمان در عرصه زیست پزشکی به وی هدیه داد که یکی از آنها دستاورد سلولی دانشمندان پژوهشگاه رویان است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، داروی سلولی «ریکالرسل» که یکی از داروهای حوزه سلول درمانی ویتیلیگو و تولید کننده آن شرکت دانش بنیان سل تک فارمد (CellTech Pharmed)، زیر مجموعه پژوهشگاه رویان است، نمایش توانمندی‌های فناورانه دو شرکت‌ ایرانی است که می تواند زمینه سرمایه‌گذاری های مشترک در کشورهای منطقه از جمله کشورهای ایران و امارات را فراهم کند.
فراورده سلولی ریکالرسل، مطمئن ترین روش درمانی بیماری پوستی پیسی یا ویتیلیگو است که در آن سلول‌هایی که مسئول ایجاد رنگ پوست هستند (ملانوسیت) از بین رفته و دیگر رنگدانه پوست (ملانین) تولید نمی‌کنند؛ درنتیجه بخش‌هایی از پوست رنگ خود را از دست می‌دهند و سبب ایجاد لک بر روی آن می شود. این وضعیت در هر جای بدن ممکن است رخ دهد و از هر صد نفر، یک یا دو نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
هزینه بالای روش های دیگر و عدم پاسخ مناسب بدن بیمار، دوره درمان طولانی و همچنین امکان بازگشت لک ها سبب شد که دانشمندان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به دنبال روش های درمان نوین مانند سلول درمانی جهت درمان این بیماری باشند.
سلول درمانی بی خطر ترین و مطمئن ترین روش درمانی است که به کمک پزشکی نوین توانسته امیدهای تازه ای را برای درمان بیماران ایجاد کند. مزایای سلول درمانی شامل: فرایند درمانی کوتاه، بدون عوارض جراحی، عدم ایجاد ضایعه یا عارضه، عدم نیاز به دوره نقاهت طولانی و درمان در بی حسی کامل و بدون درد است.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup