آیین رونمایی از مجموعه کتاب های دکتر حسین بهاروند و همکارانشان برگزار شد

مراسم آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های دکتر حسین بهاروند و همکارانشان، روز بیست آبان ماه ۱۴۰۲ در محل فرهنگستان علوم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، مراسم آیین رونمایی از کتاب‌های دکتر حسین بهاروند رئیس پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان و همکارانش با عنوان «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم، دکتر امیرعلی حمیدیه رئیس مرکز تحقیقات سلول و ژن درمانی کودکان و دکتر عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در فرهنگستان علوم برگزار شد.
در این مراسم دکتر مسلمی نائینی بیان داشت که تلاش‌های دکتر بهاروند برای نگارش این مجموعه کتاب‌ها با هدف افزایش دانش عمومی و بالا بردن معدل دانش جامعه، و ورود افراد بیشتری از سایر علوم نظیر مهندسی و حتی علوم فیزیک، ریاضی، شیمی و ... به این علم قابل تحسین و تقدیر است، و ضمن تبریک به ایشان جهت انتشار ۹ جلد دیگر از این مجموعه، اعلام داشت که امیدواریم باقی کتاب‌ها نیز به‌ زودی منتشر شوند.
از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه کتاب‌، به‌روز بودن علوم و مطالب مطرح شده، طراحی منحصر به فرد، وجود تصاویر مرتبط تهیه شده توسط نویسندگان و همچنین کامل و جامع بودن آن‌ها به عنوان کتب مرجع فارسی است. اما مهمتر از همه این‌ها، عامل موفقیت این کتاب‌ها را می‌توان تفکری بیان کرد که در آن جاری است؛ تفکر اینکه سلول‌های بنیادی ما تنها یک علم نیست بلکه یک فرهنگ است، آن هم فرهنگ توانستن.
در پایان این مراسم از دکتر بهاروند و همکارانشان برای تألیف این مجموعه کتاب های گرانقدر تقدیر بعمل آمد.

 
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۲۴

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup