فعالیت مرکز دیابت رویان در روز جهانی دیابت، در IDF ثبت و منتشر شد


فعالیت مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم پژوهشگاه رویان در روز جهانی دیابت، در فدراسیون جهانی دیابت (IDF) ثبت و منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین  الملل پژوهشگاه رویان،  فعالیت مرکز دیابت پژوهشگاه  رویان در روز جهانی دیابت، ۲۳   آبان ماه ۱۴۰۲ در وب سایت فدراسیون جهانی دیابت و منتشر شد. 
با توجه به اهمیت و جدید بودن برنامه های مبارزه با دیابت، مرکز تحقیقات دیابت، چاقی و متابولیسم پژوهشگاه رویان هر ساله به مناسبت هفته ملی دیابت، فعالیت‌های آموزشی و خدمات ویژه‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند؛ این فعالیت‌ها با هدف آموزش و خدمات به آحاد مردم انجام می شود.
اطلاع رسانی مناسب و تلاش‌های بارز پژوهشگاه رویان باعث شده تا فدراسیون جهانی دیابتIDF) (هر ساله گزارشی کامل و جامع از فعالیت‌های آموزشی مرکز دیابت رویان را در وبسایت خود منعکس کند که این امر نشان می دهد، تلاش‌های صورت گرفته پژوهشگران و متخصصین این مرکز، مورد توجه مجامع جهانی است.
گفتنی است، در سال  ۱۹۲۲ میلادی سر فردریک بانتینگ و چارلز بست با کشف انسولین، یکی از مهمترین داروهای درمانی درخصوص دیابت را به جامعه علمی و پزشکی معرفی کردند. این کشف موجب شد تا در سال ۱۹۹۱ میلادی روز جهانی دیابت( (WDDتوسط IDF و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده در مورد تهدیدات سلامت ناشی از دیابت ایجاد شود.




 
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup