اولین جشنواره رویش، ویژه پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر کشور برگزار شد

اولین جشنواره رویش ویژه پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر کشور، یادبود دانشمند فقید زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی با حضور دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آقای موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در سالن اجتماعات دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، در اولین جشنواره رویش، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم، کاظمی آشتیانی را جوانی شاخص و فعال معرفی کرد که در مسیر علم و دانش به عنوان لشکری یک نفره وارد میدان علم و عمل شده بود.
دکتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ممتازترین جلوه کاظمی آشتیانی جلوتر بودن وی از زمان خویش بود؛ ایشان در زمانی که شاید دانشگاه‌های ما هم هنوز وارد این عرصه نشده بودند، وارد عرصه تولید علم شد و پیشرفت فراوانی را برای کشور به دست آورد؛ بنابراین قبل از اینکه این گفتمان مطرح شود و به موضوع جنبش نرم افزاری و علم و فناوری ورود کنیم، باید وی را بهتر بشناسیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کاظمی آشتیانی مورد وثوق مقام معظم رهبری بوده و هستند، افزود: امروز اگر بخواهیم از پژوهشگران برتر پاسداشت کنیم، باید ابتدا جلوتر از جامعه روش‌های میان‌بر و سریع‌تر را دیده و وارد میدان شویم و با توکل به خدا به سمت موفقیت حرکت کنیم.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: امروز دشمنان ما فهم جدیدی از رقابت در قدرت را با ما پیدا کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که در عرصه علم و فناوری با جمهوری اسلامی رقابت و مقابله کنند؛ لذا وظیفه ما این است که تلاش کنیم شکاف و فاصله زیاد با دشمنان حفظ شود تا بتوانیم نظام و انقلاب را در عرصه‌های مختلف به موفقیت و پیروزی برسانیم.
در پایان، از پژوهشگران برتر شاهد و ایثارگر تقدیر شد.
شایان ذکر است از ابتدای این مراسم، نقاش چیره دست، حسین نظارت، به ترسیم چهره زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی پرداخت و در پایان این تابلو به رئیس پژوهشگاه رویان اهدا شد.

 
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup