سومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)؛ اردیبهشت ۱۴۰۳، شهر ارومیه

سومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا)، در تاریخ ۲۷ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه ۳۱۴۰ با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار می‌گردد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، این کنگره علمی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با موضوع پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری (ART Outcome) به عنوان شاخه‌ای از کنگره بین المللی رویان و با رویکرد پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری در سطح جهانی و با تمرکز بر کشورهای منطقه  WANA [West Asia and North Africa] برگزار خواهد شد. دبیر علمی این کنگره  دکتر احمد وثوق و دبیر اجرایی آن دکتر الهام امیرچقماقی از پژوهشگاه رویان و دکتر قاسم نژاد از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هستند.  
محورهای علمی این کنگره به شرح ذیل می‌باشد:
  • پایش فرزندان حاصل از درمان‌های ناباروری
  • مسائل اخلاقی و حقوقی 
  • نقش تصویربرداری 
  • تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی
  • ارتقاء پیامدهای کمک باروری: چالش‌ها، مدیریت و گزینه‌ها
  • حفظ باروری در بیماران سرطانی
  • نقش جراحی در ارتقاء پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری

پژوهشگاه رویان معتقد است که این کنگره می‌تواند به عنوان محلی برای هم افزایی و دیدار فعالان علمی و تجاری و درمان ناباروری و نیز مجالی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی باشد که به تولید اقلام مصرفی ورود پیدا کرده اند.
برگزاری سومین کنگره بین‌المللی وانا راه را برای ایجاد شبکه علمی وانا [WANA Scientific Network] هموار کرده و این موضوع یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا موسوم به وانا است.
کنگره وانا سالیانه و به منظور حرکت همه جانبه فرامرزی و تسخیر میدان‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین ایجاد شبکه‌سازی دانش بنیان در سطح بین المللی اهمیت بیشتری یافته تا به طور منسجم و هدفمند به رشد تولید و اقتصاد دانش بنیان توجه شود.


از اهداف ایجاد این انجمن علمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:                 
1-    انتقال تجربیات علمی، از طریق شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات مؤثر با سایر مراکز علمی، محققین و دانشمندان منطقه وانا در سراسر جهان، شناسایی ظرفیت همکاری در کشورهای منطقه و گسترش شبکه ارتباطی؛
2-    توسعه شبکه‌سازی بین شرکت‌های دانش بنیان منطقه وانا به منظور افزایش ارتباطات و تعاملات و تجارت محصولات علمی؛
3-    تأمین زنجیره کامل ارائه خدمات دانش بنیان [Total Solution] شامل آموزش، مشاوره کارشناسی، نظارت و اجراء طرح‌های کلان در حوزه زیست فناوری به کشورهای متقاضی توسط شرکت‌های دانش بنیان.      

کنگره بین المللی وانا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در دوره های جنب کنگره می توانند به صورت رایگان در کنگره شرکت کنند.
اساتید، پژوهشگران و دانشجویان برای آگاهی از محورهای برنامه می‌توانند به وب‌سایت کنگره به نشانی اینترنتی https://wanasociety.com و برای ثبت نام به وب‌سایت معاونت آموزش پژوهشگاه رویان مراجعه کنند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup