تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای اولین بار در ایران

برای اولین بار در ایران، محلول نگهداری بافت پیوندی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، پس از نزدیک به ۵ سال تلاش و پیگیری و همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهشگاه رویان و تأمین سرمایه لوتوس، محلول نگهداری بافت پیوندی (کلیه، کبد و…) به عنوان اولین محصول موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) پژوهشگاه رویان و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان موفق به اخذ کد ۱۶ رقمی Iran Registration CodeIRC:  (شناسه و پروانه ریز فراورده‌های دارویی) از سازمان غذا و دارو شد.
مراحل تحقیق و توسعه این محصول با برند ویسکانزینیل (WISCONSINIL) در شرکت زیست فناوران نیلفر انجام شد و راهبری محصول تا مرحله نهایی و تجاری‌سازی آن با مشارکت این شرکت و شرکت ژن آسا طب محقق شده است.
شروع تولید این فراورده دارویی، دستاوردی مهم برای کشور است که حداقل نیاز مبرم بیمارستانها و مراکز پیوند کشور برای این محصول سالیانه درحدود ۱۰۰۰۰ لیتر برآورد می‌شود؛ در حال حاضر این فراورده دارویی فقط از طریق واردات تأمین می‌گردد.
پیش بینی می‌شود با تولید داخلی محلول نگهداری بافت پیوندی، مصرف کشور بالغ بر ۱۷۰۰۰ لیتر شود. شایان ذکر است، صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی این محصول بیش از ۵ میلیون دلار برآورد شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup