نکوداشت روز جهانی ماما در پژوهشگاه رویان

مراسم نکوداشت روز جهانی ماما، با حضور دکتر احمد وثوق، معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان، دکتر مهناز اشرفی، پیشکسوت درمان ناباروری، زهرا عزآبادی، مدیر دفتر پرستاری و همکاران مامایی و تنی چند از متخصصین زنان و درمان نازایی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات پژوهشگاه رویان برگزار شد.
در ابتدای مراسم، دکتر مهناز اشرفی، فوق تخصص زنان و درمان نازایی ضمن گرامیداشت این روز و بیان خاطراتی از دوران تحصیل و فعالیت علمی خود دلیل علاقه وافر به رشته مامایی و درمان ناباروری را زندگی دادن به موجودی دانست که اشرف مخلوقات است. ایشان ضمن ابراز خرسندی از همکاری با نخبگان ماما در پژوهشگاه رویان گفت: سال‌ها است که در حوزه درمان نازایی فعالیت می‌کنم و به نظر تجربیاتی ارزشمند را کسب کرده‌ام اما بدانید ماما‌هایی که در پژوهشگاه رویان فعالیت می‌کنند نکاتی را می‌دانند که هنوز هم از آن‌ها می‌آموزم. نکته دیگر اینکه شاید در ابتدای انتخاب رشته تحصیلی ناچاراً رشته زنان و ناباروری را انتخاب کردم، اما محیط خوب، فضای معنوی، نوع همکاری و حس خوب در رویان موجب شد تا علاقه مندی من به موضوع درمان ناباروری بیشتر شود.
در ادامه، دکتر احمد وثوق، معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان ضمن نکوداشت روز جهانی ماما از تلاش‌های این اعضاء برای ارائه خدمات صادقانه و کمک‌های خالصانه به زوجین نابارور پژوهشگاه و همراهی و یاری مدیریت و تیم فوق تخصصی در ارائه خدمات درمانی و ارتقاء کیفیت خدمات تقدیر و تشکر کرد.
معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: بیش از سه دهه از فعالیت بخش درمانی پژوهشگاه رویان می‌گذرد و ما همچنان در منطقه پیشتاز درمان ناباروری هستیم و این توفیق و افتخار نشأت گرفته از وجدان کاری همکارانم در مجموعه معظم رویان است؛ از همه خواهران ماما تقدیر و تشکر می‌کنم که فقط به فعالیت درمانی بسنده نمی‌کنند و همیشه در حوزه پژوهش و آموزش نیز پیشقدم هستند.
برای نکوداشت امروز هدیه ارزشمندی تدارک دیده شده تا بتواند به زندگی اجتماعی شما کمک کند و این هدیه معنوی کتاب «صحیفه سجادیه» است که مطالعه آن در همه جنبه‌های زندگی  مؤثر است و ثمرات غیر قابل وصفی دارد که دنیا و آخرت انسان را متحول می‌کند.
دکتر احمد وثوق ضمن آرزوی سلامتی و سعادت برای یکایک ماما‌ها از پیشکسوتان بخش درمان تقدیر کرد که همچنان با تلاش‌های شبانه روزی محیطی آکادمیک و با پایه علمی را برای همکاران فراهم ساخته اند. ایشان ادامه داد: این افراد پیشکسوت الگوی نیروی انسانی جدید هستند که باعث تعالی مجموعه نیز شده اند.
در ادامه دکتر ماریا صادقی، متخصص درمان ناباروری گفت: ما در بخش درمان پژوهشگاه رویان خانواده‌ای هستیم که در خط مقدم درمان زنان حضور داریم و به عنوان مأمن بیمار جایگاه ویژه‌ای داریم که خداوند متعال به ما عطا کرده است؛ لذا همه ماما‌ها و خواهرانم قدر خود را به خوبی بدانند.
دکتر صادقی ادامه داد: امروزه رویان جزو معدود مراکزی است که کار خوب و باکیفیت را در سطح بالا با همکاری پزشک و ماما به بیماران ارائه می‌کند و خدماتی که در همه بخش‌ها با دلسوزی شما به مراجعین ارائه می‌شود در مراکز درمانی دیگر مشاهده نکرده ام؛ شما مایه افتخار و اعتماد هستید. در مامایی لحظات زیبایی وجود دارد که امیدوارم این حال خوب ما در ارتباط با بیماران تجلی یابد.
عزآبادی، سرپرستار پژوهشگاه رویان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ماماهای پژوهشگاه رویان همگی نمونه هستند و نگاه و رویکردشان هدایت مراجعین است. این موضوع نقش شما را در سلامت خانواده نشان می‌دهد.
پس از این مراسم، معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان، با اهدای گل و هدیه از تلاش‌ها و زحمات ماماها تشکر و قدردانی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup