سومین کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) برگزار شد

سومین کنگره بین‌المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) در تاریخ ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در تالار وحدت شهر ارومیه برگزار و با موفّقیت به کار خود پایان داد. این رویداد علمی معتبر، با حضور جمع زیادی از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و متخصصان از کشورهای مختلف حوزه وانا، بستری مناسب برای تبادل دانش و تجارب علمی را فراهم کرد.
این کنگره علمی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با موضوع پیامدهای روش‌های کمک باروری به عنوان شاخه‌ای از کنگره بین المللی رویان و با رویکرد پرداختن به آخرین دستاوردهای علمی در زمینه روش‌های کمک باروری در سطح جهانی و با تمرکز بر کشورهای منطقه WANA (West Asia and North Africa) برگزار شد. دبیر علمی این کنگره دکتر احمد وثوق و دبیر اجرایی آن دکتر الهام امیر چقماقی و دکتر حجت قاسم نژاد بودند.
در این کنگره که با حضور بیش از
۷۰۰ نفر از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان داخلی و خارجی برگزار شد سخنرانان مدعو به ارائه آخرین تجربیات و دانش حوزه های تخصصی خود با موضوع «پیامدهای روش های کمک باروری» پرداختند و چالش‌ها و نکات فوق تخصصی مربوط به درمان ناباروری توسط ده سخنران برجسته خارجی از کشورهای حوزه وانا و بیش از سی سخنران و استاد برجسته ایرانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. همچنین نشست‌های تخصصی دیگری در جنب کنگره و سه کارگاه بالینی و پایه و یک سمینار پیش از کنگره با موضوع «کاربرد طب مکمل در درمان ناباروری» با شرکت بیش از ۱۳۰ شرکت‌کننده برگزار شد.
محورهای هفت‌گانه این کنگره با عناوین پایش فرزندان حاصل از درمان‌های ناباروری، مسائل اخلاق حرفه‌ای پزشکی و حقوقی، نقش تصویر برداری، تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی، ارتقای پیامدهای کمک باروری از جنبه چالش‌ها و مدیریت و گزینه‌ها، حفظ باروری در بیماران سرطانی و نقش جراحی در ارتقای پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری بود.
برگزاری سومین کنگره بین‌المللی وانا راه را برای ایجاد شبکه علمی وانا [WANA Scientific Network] هموار کرده و این موضوع یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره بین المللی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا موسوم به وانا است. کنگره وانا سالیانه و به منظور حرکت همه جانبه فرامرزی و تسخیر میدان‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین ایجاد شبکه‌سازی دانش بنیان در سطح بین المللی اهمیت بیشتری یافته تا به طور منسجم و هدفمند به رشد تولید و اقتصاد دانش بنیان توجه شود.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup