بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از پژوهشگاه رویان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه رویان، دکتر ذبیح الله خدائیان، بعدازظهر سه شنبه اول آذرماه به همراه هیأت همراه از پژوهشگاه رویان بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان، ضمن خوش آمدگویی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آخرین دستاوردهای پژوهشگاه رویان در حوزه های مختلف علوم تولید مثل و سلول درمانی گفت: قصد پژوهشگاه رویان احساس امید در جامعه است و نگاه پژوهشگاه رویان نه تنها علمی بلکه فرهنگ سازی است. رئیس پژوهشگاه رویان با بیان برخی دغدغه ها و موانع پیش روی پژوهشگران در عرصه ملی و بین المللی خواستار حمایت بیشتر مسئولین شد.
در ادامه این مراسم، پروفسور حسین بهاروند، استاد زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان، با ارائه گزارشی جامع از دستاوردهای به ثمر نشسته پژوهشگران ایرانی و تشریح پزشکی مبتنی بر فرد و همچنین پزشکی آینده، به معرفی یکایک فعالیت های علمی – تحقیقاتی – درمانی پژوهشگاه رویان پرداخت.
در ادامه، دکتر ذبیح الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تحسین عملکرد علمی و قدردانی از خدمات تخصصی و درمانی پژوهشگاه رویان به جامعه گفت: هنگامی که در مجامع بین المللی حضور می یابیم به خوبی درک می کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از چه اقتداری برخوردار است و ضرورت دارد تا یکایک این دستاوردها به جامعه اعلام شود تا بگوییم کجا هستیم و از این طریق است که می توانیم به جوانان خود تکیه بیشتری کنیم. زمانی جهان دو قطبی بود و دو کشور آمریکا و شوروی ابر قدرت بودند؛ اما امروز اینگونه نیست و در بسیاری موارد این کشورها ملتمس همکاری و کمک ایران هستند. این پیشرفت ها حاصل فعالیت و تلاش جوانان ایرانی است.
ایشان با اشاره به محصولات تولیدی پژوهشگاه رویان بیان کردند: محصولاتی که پژوهشگاه رویان در حال تولید هستند و بومی سازی کرده اند همگی خیر و برکت است و ضرورت دارد تا خود کشور علم را بومی سازی کند. ایشان ضمن اشاره به همه کمبودهای موجود، بیان داشتند: فعالیت های بنیادی خوبی تاکنون انجام شده است و چنانچه در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، فعالیت های این پژوهشگاه تبیین شوند، حتماً پیشرفت های بیشتری خواهیم داشت.
در پایان این نشست، دکتر ذبیح الله خدائیان به فعالیت های ارزنده زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی اشاره کردند و با حضور در آزمایشگاه های مرکز پیشرفته محصولات سلولی پژوهشگاه رویان (ATMP) از جدیدترین دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی از نزدیک و به صورت میدانی بازدید کردند و در جریان پیشرفت های علمی – تحقیقاتی پژوهشگاه رویان قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup