پایان بیست و دومین جشنواره بین المللی - تحقیقاتی رویان

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در مراسم اهدای جوایز بیست و دومین جشنواره بین‌المللی رویان گفت: «رویان» از نظر من یک پژوهشگاه نیست، بلکه یک الگوی فضای تحقیقاتی علمی انقلابی است که بعد از انقلاب با تفکر یک فرد خداباور و ایران‌باور تأسیس شده و در بسیاری از حوزه‌ها مثل سلول‌های بنیادی جزو جریان‌سازهای اصلی کشور است.
وی پژوهشگران کشور از جمله پژوهشگران شاغل در مراکز رویان را از ظرفیت‌های مهم کشور دانست و گفت: این افراد خیلی کمتر از کاری که انجام می‌دهند، دیده می‌شوند. ما وظیفه خود می‌دانیم که به آن‌ها فضا بدهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، ضمن آرزوی توفیق برای برگزیدگان و شرکت‌کنندگان این جشنواره، گفت: امیدوارم این جریان پر شتاب علم و فناوری علی‌الخصوص در حوزه پزشکی در ایران ادامه یابد.
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در تمام سفرهای رئیس‌جمهوری و دیدارهای خارجی یکی از ارکان صحبت‌ها و مذاکرات علم و فناوری است و در علم و فناوری رکن اصلی حوزه سلامت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی است.
وی اظهار کرد: اینکه در علم و فناوری حوزه سلامت، درمان و پزشکی افتخارآمیز است، چیزی نیست جز زحمات دانشمندان بی‌ادعایی که با وجود همه سختی‌ها و همه فرصت‌های رنگارنگ و درخشان در دنیا، در کشور تلاش می‌کنند.
«مسلمی نائینی»  رئیس جهاد دانشگاهی، «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و تعدادی از پیشکسوتان در مراسم بیست و دومین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان حضور داشتند.
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸

فعالیت‌های پژوهشگاه رویان

goup